Al 2 maanden in Amerika

21-10-2012 19:34

Week van 8 okt.

De hele week was een gewone schoolweek. Donderdag (11 okt.) heb ik mijn eerste goal gescoord in de wedstrijd tegen Bremerton. Het was geweldig! Alle meiden uit het team waren ongelofelijk blij voor me omdat ze wisten dat het mn eerste goal ever was! (Ik was stiekem ook wel een klein beetje trots) Alle meiden uit het team hebben mijn voetbal gesigneerd en iets liefs erop geschreven omdat het seizoen bijna over is. Ik heb aankomende dinsdag mijn laatse wedstrijd tegen Klahowya. Hopen dat we die gaan winnen natuurlijk! Op vrijdagavond (12 okt.) bleef ik bij Marina en Lena slapen. (Hun wonen in 1 huis tegenwoordig omdat Lena van gastgezin geswitcht is, door omstandigheden) Een hele gezellige avond en gewoon wat rond gehangen en film gekeken etc. Toen de hele zaterdag daar gebleven en lekker niks gedaan. Oh nee dat is niet waar. Ik ben met Lena ongeveer... 6 km gaan hardlopen maar doordat ik mijn knieen ''geblesseerd' heb met het voetballen ging het niet zo goed (maar gewoon doorgegaan). Die zaterdagavond heeft de gastmoeder van Lena en Marina (Sheila) ons naar Victoria's huis gebracht. Victoria is een meisje uit mijn voetbalteam en heel aardig. We zouden een girlsnight daar hebben met wat andere meiden. Er waren nog 2 andere wat super gezellig was. De Disneyfilm Rapunzel gekeken (lekker iets voor meiden :P) en veel gelachen en gepraat. Een hele geslaagde/gezellige avond. De volgende ochtend weer naar huis toe en de tickets geboekt voor Lady Gaga (waar ik in Januari met Marina en Lena naartoe ga).

Maandag (15 okt.) weer gewoon naar school geweest wat steeds leuker wordt. Vooral de meiden in m'n Spaanse les zijn super! Ik kan heel goed opschieten met Sierra en Alyssa en nummers uitgewisselt zodat we snel een avondje kunnen afspreken. Het gekke is dat bijna alle meiden zijn jonger als mij (15 of 16) maar het maakt geen verschil. In Nederland zit je met allemaal meiden en jongens van dezelfde leeftijd in de klas maar hier zit alles door elkaar. Het systeem is zo anders en zo geregeld dat de eerste jaars (Freshman) bij de laaste jaars (Seniors, ik) in de klas zitten. Heeeel raar maar wel super gezellig.

Dinsdagochtend een hele leuke busrit gehad. Tegan, een meisje uit mijn voetbalteam, zit altijd naast me in de bus en dan zit Daulton achter ons met een jongen en wat mensen om ons heen waar we altijd mee kletsen. Duss... Tegan had een beker met sinaasappelsap die ze tussen ons inzette zodat het niet zo omvallen. Aangekomen op school waren we totaal die sinaasappelsap vergeten en we stonden beide op om uit de bus te lopen. Jaja... de sinaasappelsap valt voorover dus ik probeerde het te redden maar de dop zat er los op dus alles viel eruit... op mn schoenen, broek, Tegan's broek en voetbaltas. Gelukkig konden we er beide ongelofelijk hard om lachen.

Afgelopen woensdag is mijn pakketje voor mijn vriendinnetjes in Nederland aangekomen. Lieke is jarig geweest dus natuuurlijk een cadeautje voor haar gekocht en voor Marieke een armbandje. Voor Isabelle, Marieke en Lieke ieder een verschillende kaart, en HOE toepasselijk ze waren :)

Donderdagavond heb ik met de hele Junior Varsity meegespeelt (voetbal) en een deel met de Varsity (de betere) omdat het Senior Night was. Dat betekent dat alle Seniors mee mogen spelen met de Varsity. Voor de wedstrijd begon werden we aangekondigt. Onze naam werd gezegt en wat we zouden doen na dit jaar en wie we wilden bedanken. Ik had een stukje geschreven over hoe blij ik was met alle meiden uit het voetbalteam en dat ik de kans heb gehad om ze zo goed te leren kennen en dat ik ze zeker nooit zal vergeten. Deze meiden hebben mij eerste maanden hier echt geweldig gemaakt. Iedereen kreeg bloemen en dus ook ik, Cami (m'n gastmoeder) had een bos ORANJE bloemen voor me gekocht en Reeses (snoep... echt te lekker :P, ik ga het zeker naar mn zusje en broertje sturen!!!). Die avond was wel heeel koud trouwens.. het regende pijpenstelen en we voetbalde gewoon door (logisch want we smelten niet) maar als je aan de kant zat, zat je echt te shaken zo koud!)

Toennn... vrijdag begon het weekend weer!! =) Eerst voetbaltrainen, na school, gehad en daarna met een vriend van Daulton naar huis. Filmpje gekeken en lekker optijd gaan slapen want zaterdag moest ik weer vroeg m'n bed uit om naar Seattle te gaan. We gingen met Marina's exchange group dit keer. We zouden gaan shoppen (wat we ook zeker hebben gedaan) en daarna zijn we ergens gaan eten. Heel was super gezellig met Marina en Lena. Vooral met Lena kan ik heel erg goed opschieten en ze is echt een super vriendin. Na de trip naar Seattle kwam Lena mee naar m'n huis. Niemand was thuis dus we hadden het lekker voor onszelf. Dat betekende: harde muziek... eten... en lekker kletsen. We moesten een paar uur wachten op Kati (een meisje vanuit Duitsland) die ons op kwam halen met haar gastouders en gastzusjes... we zijn naar de Haunted Yard geweest.

De haunted yard is verschrikkelijk eng... volgende week is Halloween en de haunted yard is in het teken van halloween. Ik heb een foto van een man gemaakt en dan zie je hoe eng al die mensen daar eruit zien. We moesten anderhalf uur buiten in de rij wachten. Het was op een soort parkeerterrein voor autowrakken. Deels binnen deels buiten. Eindelijk bij de ingang aangekomn was ik echt heel erg bang en wilde echt niet naar binnen gaan. Je moest een donkere gang in (met 4 personen,, handen allemaal vast zo bang dat we waren). Je zag helemaaal niks en je moest voelen waar je heenging... maarja als je voelt ben je bang dat je iemand aanraakt.. Het eerste moment dat zo'n gast ons liet schrikken was vreselijk want je verwacht iets maar je weet echt niet wanneer. Lena heeft alles opgenomen op haar mobiel en ik ga het proberen hierop te krijgen. Je hoort ons gillen en lachen zo leuk dat het eigenlijk was (achteraf). Het was maar 12 minuten maar echt eng. Er zijn heel veel mensen die gewoon huilen of in hun broek plassen zo eng dat het is! Enge mensen achtervolgen je daar en zien eruit als zombies... sinds we maar 1x hier zijn moeten we het toch gedaan hebben en we hebben het overleefd! Zeker aan te raden als je hier rond halloween bent!

Daarna zijn we naar Kati's huis gegaan en hebben we daar Projext X (de film) gekeken. Dé typische film voor als je het feesten mist :) Het was heel gezellig en veeeel gelachen. Daar geslapen en deze ochtend (zondagochtend 21 okt.) niet veel gedaan. Ze woont heel mooi aan het water dus zijn we daar heegegaan. Het is het water uit de oceaan dus dat was wel vet. Daarna kregen we het idee om een milkshake te gaan halen in een coffeeshop (nee.. niet zo een als in Nederland) maar een klein ''huisje'' langs de weg waar je smoothies, milkshakes etc. kan krijgen. Lekker in de zon gelopen en gekletst over hoe raar het eigenlijk is dat we in het grote Amerika zijn.. We weten allemaal 1 ding zeker... geen spijt! Het is gewoon geweldig hier en het wordt alleen maar beter!

Daarna kwam Bill ons om 3 uur 's middags ophalen (Lena en mij) en zijn we naar mijn huis geweest. Even omgekleden en naar de Open gym voor Basketball geweest. Jep, je hoort het goed... ik ga basketball spelen in het volgende seizoen. Ik zal het even uitleggen...

Je hebt hier 3 sportseizoenen. Dit afgelopen herfstseizoen heb ik aan voetbal gedaan. Het komende seizoen ga ik basketball doen (meidenteam) wat heel gezellig is en het lente seizoen ga ik of Track (hardlopen, sprinten etc.) doen of Fastpitch (baseball voor meiden). Voor in de winter heb je niet veel keuze... je kan kiezen tussen basketball, bowlen of worstelen (voor jongens). Eerst zou ik niks gaan doen maar om toch betrokken te raken in de school gaan Lena Marina en ik basketball met alle andere meiden doen. Iedereen is kei enthousiast dat we mee gaan doen. Vandaag was dus een soort avond dat je kan kijken of je het wat vind en je kan een beetje leren hoe het in elkaar zit. Het nadeel is wel dat we de jongens niet kunnen zien spelen (wat heel jammer is omdat dat de schoolspirit erin brengt.. de jongenswedstrijden zijn net de footballwedstrijden, echt groot en veel publiek) maarja je moet er wat voorover hebben ;).

Nu lekker thuus en tv kijken en morgen maar weer naar school! Deze week hebben we 3 dagen dat we om 11:30 uit zijn dus dat is toch best lekker...

ennn leuk om te weten ik ben hier vandaag precies 2 maanden dus dat betekent nog 8 maanden te gaan! Op dit moment zou ik echt niet naar huis willen, hoe erg ik iedereen ook mis!!! <3

 

Er komen weer nieuwe foto's op mn blog te staan! Check it out!

Xx Milou